Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Uppdatering

Av tegirl - 21 maj 2008 11:35

Nu har jag inte skrivit på ett tag, det har inte blivit av riktigt. Har mått relativt bra vissa dagar och dåligt andra. Det är som vanligt med andra ord.

Har testat mina medeciner nu flera gånger, men varje gång blir jag helt dåsig av dem och nästan deckar, inte det roligaste liksom men jag hoppas att det blir bättre med det snart för annars tänker jag inte ta dem mer...


Det blev inget fika i helgen på någon av festerna, jag visste att det skulle bli ett för stort steg. Den vanliga maten måste få komma först, jag får inte ha för bråttom då kommer det inte att hålla. Maten borta vet jag att den inte går lika bra som hemma men jag vågade iaf att äta lite och det är ett litet framsteg.

Har fått en ny utmaning, ska utöka mitt matschema med mellis nu med. Så det blir frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Det är läskigt och svårt men jag ger mig inte, jag ska klara det för jag vill faktiskt klara det. Även om det kanske inte kommer att fungera varje varje dag så struntar jag i det och föröker igen dagen efter. Jag försöker att tänka på att varje dag är en ny dag med nya möjligheter. Det är svårt att tänka så eftersom att jag har lätt att tänka båda bakåt och framåt i tiden, antingen på det jag redan har ätit eller det som komma skall. Det är dumt, för det förstör ju mer än vad det gör nytta men som sagt jag jobbar med det också.


Min pollenallergi tar kol på mig, rinnande och täppt näsa, kliande och röda ögon och stickningar i hals. Jag tycker inte om det alls men säg vem gör det?! Mina tabletter kan jag inte äta eftersom att de innehåller laktos, har hittat ett par nya fri från det men har inte testat dem ännu. Vill inte blanda dem med mina andra för biverkningarna på båda är trötthet, och mer trött behöver jag inte bli. Jag kanske kan köra på varannan dag med dem, aja jag kommer säkert på något...


Hej så länge!

Ps. Jag vet att det är en del som läser, ni får gärna kommentera för det uppskattas verkligen så kom igen!



 
 
stars in heaven

stars in heaven

21 maj 2008 19:34

Hej!!

Du ska vara stolt tycker jag, trots att du inte åt något fika så åt du lite mat. Det var BRA!!
Du kämpar på så bra gumman och jag tror verkligen att du kommer att fixa detta.

Tack för att du tror på mig också!
Kramis

http://tessiiie88.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tegirl - 4 september 2008 19:35

Tänkte bara säga hej då till denna blogg nu! Skriver ju nästan aldrig här och får dåligt samvete för det. Tar bort den allt som allt så behöver jag inte må sämre än vad jag redan gör. Jag kämpar i alla fall på att bli frisk, det är jobbigt och det gå...

Av tegirl - 8 augusti 2008 00:22

Nu känner jag den, denna jävla obehagliga känsla i magen. Det knyter sig och det gör ont. Alla dåliga, jobbiga minnen bara flyter upp och jag vet inte var jag ska ta vägen.   Jag har så många frågor men finner inga svar. Detta eviga tvivlande. Är d...

Av tegirl - 5 augusti 2008 23:30

Igår och idag har mestadels av dagarna gått åt till ångest.    Jag har haft en skön sommar, visst med få undantag då anorexin har bråkat men det har gått över snabbt. Jag har varit genuint glad och kunnat njuta lite av livet (därav har jag inte direk...

Av tegirl - 22 juli 2008 23:37

Jag skrev ett långt inlägg för någon dag sedan men det försvann och jag gav upp orkade verkligen inte att skriva om det just då. Det gör jag inte nu heller, kommer inte riktigt ihåg vad exakt det var jag skrev heller så.   Tänkte bara ge en liten upp...

Av tegirl - 5 juli 2008 23:53

Ett tag sedan jag skrev här sist, det blir så på sommaren tror jag. Lusten till att sitta vid datorn är inte lika stor plus att för min egen del händer det lite mera nu. Nu är ju min familj och vänner lediga med så vi kan hitta på grejer tillsammans....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards