Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Uppd.

Av tegirl - 22 juli 2008 23:37

Jag skrev ett långt inlägg för någon dag sedan men det försvann och jag gav upp orkade verkligen inte att skriva om det just då. Det gör jag inte nu heller, kommer inte riktigt ihåg vad exakt det var jag skrev heller så.


Tänkte bara ge en liten uppdatering. Det går (framåt vet jag inte?!) om vi säger så. Vissa dagar går det bättre och andra sämre. Jag håller i och kämpar för en gångs skull. Jag vill kämpa och kunna äta utan ångest, bli frisk osv. Det går sakta, när man klarat en utmaning går det oftast några steg tillbaka men sedan lite framåt igen. Så små myrsteg är det som gäller.


Jag har kommit fram till vad det jag är som jag måste jobba på för att kunna må bättre. Jobba på min självkänsla och mitt självförtroende. Äta rätt (på riktigt), helst nyttigt och varierat i en tillräklig mängd utan att kompensera på något vis, sluta räkna kalorier. och så lite till... jag vet att jag har en lång väg att gå men jag vill och ska klara det! För första gången har jag själv kommit till insikt om vad jag behöver jobba med, det är inte mina föräldrar, släkt, vänner eller någon behandlare som kommit på just detta men jag tror nog att de för en gångs skull håller med mig i vad jag kommit fram till.


Vi får se hur det går med det här, om det håller i sig, om det går framåt eller vad det nu göra. Jag försöker iaf och med hjälp från min omgivning så kanske det går....?


Godnatt!


 
 
stars in heaven

stars in heaven

23 juli 2008 20:08

Haha ja då :)
Okej, men har du något drömjobb? :)

Jag gillar barn och så, det gör jag men jag skulle aldrig stå ut att jobba med barn på heltid.

Kramis

http://tisasdagbok.blogg.se

 
stars in heaven

stars in heaven

28 juli 2008 11:41

Jo precis, hehe. :)

Okej det låter spännande. Journalist har jag också haft tankar på, likaså författare. Men även skådespelerska och hurator.

Hur är det med dig annars då?
Kramis

Skönt med semester för dig!
Lagom till värmen...

Ja, ett och flera drömjobb har jag! Vill helst bli Logoped (talpedagog) sen efter det kommer arkitekt, journalist eller författare...
Själv då?

kram

http://tisasdagbok.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tegirl - 4 september 2008 19:35

Tänkte bara säga hej då till denna blogg nu! Skriver ju nästan aldrig här och får dåligt samvete för det. Tar bort den allt som allt så behöver jag inte må sämre än vad jag redan gör. Jag kämpar i alla fall på att bli frisk, det är jobbigt och det gå...

Av tegirl - 8 augusti 2008 00:22

Nu känner jag den, denna jävla obehagliga känsla i magen. Det knyter sig och det gör ont. Alla dåliga, jobbiga minnen bara flyter upp och jag vet inte var jag ska ta vägen.   Jag har så många frågor men finner inga svar. Detta eviga tvivlande. Är d...

Av tegirl - 5 augusti 2008 23:30

Igår och idag har mestadels av dagarna gått åt till ångest.    Jag har haft en skön sommar, visst med få undantag då anorexin har bråkat men det har gått över snabbt. Jag har varit genuint glad och kunnat njuta lite av livet (därav har jag inte direk...

Av tegirl - 5 juli 2008 23:53

Ett tag sedan jag skrev här sist, det blir så på sommaren tror jag. Lusten till att sitta vid datorn är inte lika stor plus att för min egen del händer det lite mera nu. Nu är ju min familj och vänner lediga med så vi kan hitta på grejer tillsammans....

Av tegirl - 24 juni 2008 23:10

Jag har inte vägt mig ännu och jag tänker försöka hålla ut så länge det går, för jag vet att vad det än är för siffror på displayen kommer jag att bli missnöjd och det kommer sätta stopp för mig. Bäst att vänta.   Jag har ett beslut att ta, det känns...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards