Direktlänk till inlägg 5 juli 2008

Länge sedan nu...

Av tegirl - 5 juli 2008 23:53

Ett tag sedan jag skrev här sist, det blir så på sommaren tror jag. Lusten till att sitta vid datorn är inte lika stor plus att för min egen del händer det lite mera nu. Nu är ju min familj och vänner lediga med så vi kan hitta på grejer tillsammans.

Om två dagar åker jag och familjen (utom bror) utomlands. Ska bli väldigt skönt även om jag går och oroar mig för hur det ska gå osv. Blir borta i 9 dagar. Sen när vi kommer hem kommer det att bli små utflykter till olika ställen inom sverige, så det får bli ett break från mitt vanliga inrutade bubbla även kallat liv. Jag hoppas bara att ätstörningen kan ta lite ledigt den med så att jag får njuta av denna sommar.

 Känner dock på mig att det kommer bli svårt, visst kanske jag vågar och orkar utmana mera men ångest och skit kommer att sitta i och som alltid är det svårt och jobbigt att hantera.


Höll förövrigt ut ganska länge innan jag vägde mig, det var igår som det föll. Behovet att ha kontroll inför resan och veta vad jag ligger på nu så att jag kan jämföra efter, det blev för stort och jag gav efter. Önskan att siffrorna kunde vara mindre finns där, men ändå kändes det inte så farligt. Kan bero på att jag gått ner några kilo sedan jag vägde mig sist. Dumt att jag blir lite nöjd men det är så inprentat i skallen så det är svårt att stoppa. 


Matintaget mitt har blivit bättre på något sätt, fått lite ordning på det. Kanske inte mängden alla gånger man jag har regelbundheten och ämnesomsättningen börjar att komma igång. (kanske det är därför jag gått ner lite?!)


Sedan är det ju det dära beslutet som ska tas som hänger över mig. Just nu är det sommaruppehåll från behandlingsenheten, fyra veckor så jag har lite tid på mig till att tänka. Det känns ju som ett viktigt beslut så jag måste vara säker och det krävs lite tid. Lutar mest just nu att jag vill förändra, det kanske hjälper mig att komma igång och kämpa lite mer?!


Funderar på att skriva ner "min historia om anorexin" här. När, hur och varför typ. Skulle kanske vara bra att få ut det på något sätt, hjälpa mig bearbeta.

Någon som vill svara på vad de tycker om det? Kan det vara bra eller är det bara onödigt?


Nu blev det långt här, dock skönt för mig att skriva av mig lite.

Hej så länge, Godnatt!

 
 
cecilia

cecilia

6 juli 2008 00:10

jag tycker dt är en bra sak att skriva om.först och främst för din egen del.jag har aldrig ahft anorexi men min kompis har haft och hon skev dagbok varje dag och hon säger nu 2 år efter att det va detbästa hon har gort förutom behandligen m.m..och den andra delen andra är att andra kan läsa din blogg någon som kanske är i samma sitts som ser att hon inte är ensam unga tjejer helt änkelt och alla andra..jag tycker du ska logga om det..Sen är det va du vill.

take care

http://cecylia.bloggagratis.se

 
stars in heaven

stars in heaven

22 juli 2008 06:15

Jo trivs det gör jag nog. Men jag är ganska osäker på mig själv och det är väl egentligen det som gör det jobbigt :/

Men precis som du skriver får man ju inte visa det. Att jag är osäker på mig själv alltså. Och jag tror faktiskt att jag är ganska bra på att dölja det, då barnen verkar gilla mig mycket :)

Jasså du har också jobbat med barn!
Är det något du skulle vilja hålla på med efter sjukskrivningen?

Kramar och kämpa på du med!

http://tisasdagbok.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tegirl - 4 september 2008 19:35

Tänkte bara säga hej då till denna blogg nu! Skriver ju nästan aldrig här och får dåligt samvete för det. Tar bort den allt som allt så behöver jag inte må sämre än vad jag redan gör. Jag kämpar i alla fall på att bli frisk, det är jobbigt och det gå...

Av tegirl - 8 augusti 2008 00:22

Nu känner jag den, denna jävla obehagliga känsla i magen. Det knyter sig och det gör ont. Alla dåliga, jobbiga minnen bara flyter upp och jag vet inte var jag ska ta vägen.   Jag har så många frågor men finner inga svar. Detta eviga tvivlande. Är d...

Av tegirl - 5 augusti 2008 23:30

Igår och idag har mestadels av dagarna gått åt till ångest.    Jag har haft en skön sommar, visst med få undantag då anorexin har bråkat men det har gått över snabbt. Jag har varit genuint glad och kunnat njuta lite av livet (därav har jag inte direk...

Av tegirl - 22 juli 2008 23:37

Jag skrev ett långt inlägg för någon dag sedan men det försvann och jag gav upp orkade verkligen inte att skriva om det just då. Det gör jag inte nu heller, kommer inte riktigt ihåg vad exakt det var jag skrev heller så.   Tänkte bara ge en liten upp...

Av tegirl - 24 juni 2008 23:10

Jag har inte vägt mig ännu och jag tänker försöka hålla ut så länge det går, för jag vet att vad det än är för siffror på displayen kommer jag att bli missnöjd och det kommer sätta stopp för mig. Bäst att vänta.   Jag har ett beslut att ta, det känns...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards